Så kul att du vill få kontakt med oss!
Så kul att du vill få kontakt med oss! Du är hjärtligt välkommen att använda kontaktformuläret här nedan, om det känns bekvämt för dig. Vi driver Lilla eko utöver våra heltidsjobb, så skriver du här hamnar det i vår Lilla eko-mail där jag, Frida, dyker in några gånger i veckan och kollar.
Vill du istället ha snabb kontakt så hänger jag, Frida, däremot både på Instagram och Facebook i stort sätt varje dag och du är välkommen att skicka meddelande till något av våra konton där. Jag uppskattar verkligen att få kontakt så var inte blyg!
Ytterligare ett sätt att komma i kontakt med mig är att ringa min privata mobil. Det passar vissa och därför finns den möjligheten. Jag kan inte alltid svara, och får du inte tag i mig är du välkommen att skicka ett sms så kan jag ringa upp när jag kan.
Lilla eko har ingen "riktig" butik som du kan besöka. Befinner du dig i närheten av Lund vid något tillfälle kan du däremot boka tid för ett besök i våra lagerrum! Det är bra att i så fall ha tittat runt på hemsidan och att du har en idé på vad du vill titta på så tar jag fram och visar och berättar. På plats finns både fåtölj för amnings- eller matningspaus samt en babysitter för en nyfiken och vaken bebis, för självklart skall hen få följa med. Och självklart finns inget köpkrav! Jag älskar att prata om tygblöjor.
Vanliga frågor
Lilla eko drivs av vår lilla familj med Frida i spetsen. Butiken har funnits sedan 2014 och varit i vår ägo sedan 2021 när vår son Gottfrid fyllde 1 år.
Lilla eko huserar i vårt hem i några rum och både Frida och Marcus jobbar heltid med andra arbeten så butiken drivs på kvällar och helger som ett älskat hobbyföretag.
Vi brinner för att skapa en möjlighet för alla småbarnsfamiljer att göra enkla, klimatsmarta val när de inhandlar det som man faktiskt MÅSTE köpa till sin bebis eller sitt barn. Som blöjor, tvättlappar och varma kläder. Vi vill också bidra till att fler börjar tänka i form av cirkulär konsumtion så att du har en tanken om vad produkten du köper skall ta vägen efter din familj, även det du köper nytt.
Lilla eko drivs av vår lilla familj med Frida i spetsen. Butiken har funnits sedan 2014 och varit i vår ägo sedan 2021 när vår son Gottfrid fyllde 1 år.
Lilla eko huserar i vårt hem i några rum och både Frida och Marcus jobbar heltid med andra arbeten så butiken drivs på kvällar och helger som ett älskat hobbyföretag.
Vi brinner för att skapa en möjlighet för alla småbarnsfamiljer att göra enkla, klimatsmarta val när de inhandlar det som man faktiskt MÅSTE köpa till sin bebis eller sitt barn. Som blöjor, tvättlappar och varma kläder. Vi vill också bidra till att fler börjar tänka i form av cirkulär konsumtion så att du har en tanken om vad produkten du köper skall ta vägen efter din familj, även det du köper nytt.
Lilla Eko erbjuder 30 dagars returrätt för oanvända varor, från det att du har mottagit ditt paket. För att bli godkända för retur ska produkterna vara otvättade, oanvända och i sina oskadade originalförpackningar. Du står själv för returfrakten.
- Fyll i formuläret på sidan Returnera en vara. Länk till den hittar du här: https://lillaeko.se/pages/vill-du-returnera-en-vara. Det är viktigt att du fyller i alla fält. Du behöver inte kontakta oss på något annat sätt eller vänta på ett svar innan du går vidare till nästa steg.
- Skriv ut och skicka med returbekräftelsen i paketet eller skriv en egen lapp med ditt namn samt ordernummer på. Lägg den i paketet med varorna. Har du inte betalt via Klarna kommer vi återbetala genom en insättning på ditt bankkonto. Skriv i så fall med de uppgifterna på returbekräftelsen eller lappen så att vi kan göra överföringen snabbt och enkelt när vi sett att varorna är i rätt skick.
- Förpacka godset väl för att undvika skador. Återbruka gärna emballaget vi skickade med om det går, eller annat återbrukat emballage du har hemma. Alla produkter måste returneras med sina originalförpackningar, kompletta med samtliga tillbehör och etiketter om sådant har medföljt. Har du köpt något som är förpackat i plast går det självklart bra att plasten är öppnad.
- Sedan skall frakt köpas. Vi rekommenderar att man gör det själv genom PostNords "Skicka hem" eller likande tjänst. "Skicka hem" kan köpas i PostNords app eller på deras hemsida. Du får en qr-kod som du visar för ditt ombud som då skriver ut fraktsedeln och sätter på paketet.
- Om du vill att vi skall hjälpa dig med en fraktsedel för retur så väg paketet och maila information om vikten till oss. Därefter köper vi en frakt och mailar till dig. Den får du sedan skriva ut eller ta med qr-koden och visa upp hos ombudet på samma sätt som om du köper själv. Det kan ta lite längre tid då vi inte läser mailen dagligen. Köper vi frakten dras kostnaden för den av summan du får tillbaka.
- När vi fått paketet tittar vi på varorna så de är i samma skick som när vi skickade och att allt är med. Därefter betalar vi antingen tillbaka pengarna via Klarna eller sätter in på ditt konto. I samband med det så får du ett mail från oss så att du vet om allt såg okey ut och att pengarna är på väg och var du skall hålla utkik.
Lilla Eko erbjuder 30 dagars returrätt för oanvända varor, från det att du har mottagit ditt paket. För att bli godkända för retur ska produkterna vara otvättade, oanvända och i sina oskadade originalförpackningar. Du står själv för returfrakten.
- Fyll i formuläret på sidan Returnera en vara. Länk till den hittar du här: https://lillaeko.se/pages/vill-du-returnera-en-vara. Det är viktigt att du fyller i alla fält. Du behöver inte kontakta oss på något annat sätt eller vänta på ett svar innan du går vidare till nästa steg.
- Skriv ut och skicka med returbekräftelsen i paketet eller skriv en egen lapp med ditt namn samt ordernummer på. Lägg den i paketet med varorna. Har du inte betalt via Klarna kommer vi återbetala genom en insättning på ditt bankkonto. Skriv i så fall med de uppgifterna på returbekräftelsen eller lappen så att vi kan göra överföringen snabbt och enkelt när vi sett att varorna är i rätt skick.
- Förpacka godset väl för att undvika skador. Återbruka gärna emballaget vi skickade med om det går, eller annat återbrukat emballage du har hemma. Alla produkter måste returneras med sina originalförpackningar, kompletta med samtliga tillbehör och etiketter om sådant har medföljt. Har du köpt något som är förpackat i plast går det självklart bra att plasten är öppnad.
- Sedan skall frakt köpas. Vi rekommenderar att man gör det själv genom PostNords "Skicka hem" eller likande tjänst. "Skicka hem" kan köpas i PostNords app eller på deras hemsida. Du får en qr-kod som du visar för ditt ombud som då skriver ut fraktsedeln och sätter på paketet.
- Om du vill att vi skall hjälpa dig med en fraktsedel för retur så väg paketet och maila information om vikten till oss. Därefter köper vi en frakt och mailar till dig. Den får du sedan skriva ut eller ta med qr-koden och visa upp hos ombudet på samma sätt som om du köper själv. Det kan ta lite längre tid då vi inte läser mailen dagligen. Köper vi frakten dras kostnaden för den av summan du får tillbaka.
- När vi fått paketet tittar vi på varorna så de är i samma skick som när vi skickade och att allt är med. Därefter betalar vi antingen tillbaka pengarna via Klarna eller sätter in på ditt konto. I samband med det så får du ett mail från oss så att du vet om allt såg okey ut och att pengarna är på väg och var du skall hålla utkik.
Självklart ska allt du handlar av oss på Lilla Eko vara helt och fungera som det ska. En reklamation kan göras om produkten t ex är felaktig, trasig eller har fått en transportskada. Vid reklamation står Lilla Eko för eventuell returfrakt.Om reklamationen är på ett fel på en produkt från ett svenskt märke så är det vanligt att märket tar över kontakten och löser reklamationen för kunden. Gäller det ett svenskt märke kan du redan i formuläret ange om det är ok att vi lämnar vidare kundinformationen till dem. På så sätt blir det en snabbare hantering.
- Fyll i formuläret på sidan Reklamation av en vara. Länk till den hittar du här: https://lillaeko.se/pages/reklamation-av-en-vara. Det är viktigt att du fyller i alla fält.
- Vi kontaktar dig per mejl med vidare instruktioner. Vi kommer dock med största sannolikhet be dig skicka bilder och/eller video på felet så förbered gärna det.
- Vid godkänd reklamation kan du välja mellan att få pengarna tillbaka, få tillgodokvitto eller att byta mot en ny vara med samma pris.
Självklart ska allt du handlar av oss på Lilla Eko vara helt och fungera som det ska. En reklamation kan göras om produkten t ex är felaktig, trasig eller har fått en transportskada. Vid reklamation står Lilla Eko för eventuell returfrakt.Om reklamationen är på ett fel på en produkt från ett svenskt märke så är det vanligt att märket tar över kontakten och löser reklamationen för kunden. Gäller det ett svenskt märke kan du redan i formuläret ange om det är ok att vi lämnar vidare kundinformationen till dem. På så sätt blir det en snabbare hantering.
- Fyll i formuläret på sidan Reklamation av en vara. Länk till den hittar du här: https://lillaeko.se/pages/reklamation-av-en-vara. Det är viktigt att du fyller i alla fält.
- Vi kontaktar dig per mejl med vidare instruktioner. Vi kommer dock med största sannolikhet be dig skicka bilder och/eller video på felet så förbered gärna det.
- Vid godkänd reklamation kan du välja mellan att få pengarna tillbaka, få tillgodokvitto eller att byta mot en ny vara med samma pris.
Det går bra att komma hit och titta på våra olika varor. Dock har vi ingen butik eller showroom. Istället bokar du en tid genom någon av kontaktsätten man hittar på sidan Kontakta oss.
Vid ett sådant besök är det viktigt att man surfat runt på vår sida och vet vad man vill titta på då alla våra varor förvaras i lådor och jag då tar fram det man vill titta närmare på. Det går också bra att skicka en lista i förväg så kan jag förbereda och ta fram rätt lådor.
På plats finns både amningsfåtölj och babysiter så bebisar får gärna följa med. Kommer det med större barn så förevisar gärna Gottfrid sina leksaker med. Dock kan det vara svårare som förälder att koncentrera sig om besöket blir en lekdate istället.
Med det sagt så är du hjärtligt välkommen då jag älskar att visa och berätta och det finns inget köptvång bara för att man kommer hit.
Det går bra att komma hit och titta på våra olika varor. Dock har vi ingen butik eller showroom. Istället bokar du en tid genom någon av kontaktsätten man hittar på sidan Kontakta oss.
Vid ett sådant besök är det viktigt att man surfat runt på vår sida och vet vad man vill titta på då alla våra varor förvaras i lådor och jag då tar fram det man vill titta närmare på. Det går också bra att skicka en lista i förväg så kan jag förbereda och ta fram rätt lådor.
På plats finns både amningsfåtölj och babysiter så bebisar får gärna följa med. Kommer det med större barn så förevisar gärna Gottfrid sina leksaker med. Dock kan det vara svårare som förälder att koncentrera sig om besöket blir en lekdate istället.
Med det sagt så är du hjärtligt välkommen då jag älskar att visa och berätta och det finns inget köptvång bara för att man kommer hit.