Returnera en vara
Vill du returnera en vara?
Lilla Eko erbjuder 30 dagars returrätt för oanvända varor, från det att du har mottagit ditt paket.
För att bli godkända för retur ska produkterna vara otvättade, oanvända och i sina oskadade originalförpackningar.
Du står själv för returfrakten.
Vill du skicka tillbaka något du har köpt? Följ instruktionerna nedan.
- Fyll i formuläret nedan. Det är viktigt att du fyller i alla fält. Du behöver inte kontakta oss på något annat sätt eller vänta på ett svar innan du går vidare till nästa steg.
- Skriv ut och skicka med returbekräftelsen i paketet eller skriv en egen lapp med ditt namn samt ordernummer på. Lägg den i paketet med varorna. Har du inte betalt via Klarna kommer vi återbetala genom en insättning på ditt bankkonto. Skriv i så fall med de uppgifterna på returbekräftelsen eller lappen så att vi kan göra överföringen snabbt och enkelt när vi sett att varorna är i rätt skick.
- Förpacka godset väl för att undvika skador. Återbruka gärna emballaget vi skickade med om det går, eller annat återbrukat emballage du har hemma. Alla produkter måste returneras med sina originalförpackningar, kompletta med samtliga tillbehör och etiketter om sådant har medföljt. Har du köpt något som är förpackat i plast går det självklart bra att plasten är öppnad.
- Sedan skall frakt köpas. Vi rekommenderar att man gör det själv genom PostNords "Skicka hem" eller likande tjänst. "Skicka hem" kan köpas i PostNords app eller på deras hemsida. Du får en qr-kod som du visar för ditt ombud som då skriver ut fraktsedeln och sätter på paketet.
- Om du vill att vi skall hjälpa dig med en fraktsedel för retur så väg paketet och maila information om vikten till oss. Därefter köper vi en frakt och mailar till dig. Den får du sedan skriva ut eller ta med qr-koden och visa upp hos ombudet på samma sätt som om du köper själv. Det kan ta lite längre tid då vi inte läser mailen dagligen. Köper vi frakten dras kostnaden för den av summan du får tillbaka.
- När vi fått paketet tittar vi på varorna så de är i samma skick som när vi skickade och att allt är med. Därefter betalar vi antingen tillbaka pengarna via Klarna eller sätter in på ditt konto. I samband med det så får du ett mail från oss så att du vet om allt såg okey ut och att pengarna är på väg och var du skall hålla utkik.
Gäller det istället en reklamation klickar du istället här.